Karin Sennefelt


En ny början
2010/01/19, 3:01
Filed under: ditt och datt, Uncategorized | Etiketter: , , ,

I januari är 350 år sedan Samuel Pepys började sin dagbok. En ny början, för 350 år sedan. Jag tar mig också en ny början. Jag har varit borta länge. Det berodde på att jag hade två kurser samtidigt och satt i en sakkunnignämnd. Allt väldigt kul, förutom det lilla faktum att jag började tycka att det var riktigt bra när jag sov sex timmar. Jag börjar på nytt, stärkt av pulkaåkning och jullov. Nu med mera motståndskraft mot den bitterhet som kan överfalla en när man går på forskningsmedel. Ljusare framstår inbjudan till Cambridge på torsdag, eller konferens i Venedig i september (de vet hur man ska konferensa, dryckeskultursforskarna!).  

Slutligen: läs denna biografi över Pepys.

Kommentarer inaktiverade för En ny början





Kommentarer inaktiverade.



