Karin Sennefelt


Forskningslogg nr 4: Ensam om mina intressen, nästan
2009/04/15, 10:07
Filed under: forskningslogg | Etiketter: , , ,

I april har jag två dagar att skriva bok. Övriga dagar upptas av nollte uppgiften (t.ex. en obligatorisk kurs i kurshanteringsverktyg! tjosa!) Snabbt som attan har jag i alla fall lyckats sänka ner mig i forskningens ensamma irrgångar och ser fram emot att biblioteket ska skaka fram min bibel  Ludvig Mårtenssons Förteckning över bondeståndets ledamöter vid riksdagarna 1710–1800, så att jag kan rota i varifrån Erik Johansson  som bodde hos parmmätare Malmberg på Prinsen i Gaffelgränden vid riksdagen 1755–56 egentligen kom ifrån. Jag tror inte att boken är utlånad, den brukar inte vara det. Under tiden springer jag till Lm-c.o. Lindwall för förteckningar från Östergötland. Det här är livet!

Kommentarer inaktiverade för Forskningslogg nr 4: Ensam om mina intressen, nästan





Kommentarer inaktiverade.



