Karin Sennefelt


Forskningslogg nr 1
2009/03/04, 22:16
Filed under: forskningslogg | Etiketter: , ,

Dagens jobb var ett sånt som jag lätt skjuter på. Artikeln ser färdig ut vid en lätt genombläddring, men man vet att man måste skriva om – reda ut precis allt som med en kam. Syftet ska inte spreta åt olika håll, ta bort en massa överflödiga exempel, lägga till stycken som beskriver vad artikeln handlar om egentligen, in med fler noter och kolla i böcker man inte läst för det ser ut som att det är de som är centrala verk. Så himla roligt när man väl kommer igång. Men de där förment rena sidorna är så himla fina att titta på.

En bok jag måste läsa verkar vara Dave Postles Social geographies in England (1200-1640). Fasen. Den mannen ligger ute och gör alla studier som jag vill göra, fast några år tidigare.

2 kommentarer

Han är en klok man man kan hämta mycket hos, men jag vet att mitt källmaterial är sånt han skulle drömma om. Och hur lika studier än ser ut i konceptionen blir de sällan likadana i slutänden. Tröstar jag mig med…

Kommentar av karinsennefelt

Postles: I know the feeling, eller vad det heter på ärans och hjältarnas språk. Man får väl försöka göra något konstruktivt av det, bygga vidare på, ta spjärn mot.

Kommentar av Gustav




Kommentarer inaktiverade.



